English English flag

Smygträning för stillasittare

Visste du att vi tillbringar nästan 60 procent av dagen sittande? Stillasittandet är ett av våra stora folkhälsoproblem. Det är kopplat till risk för hjärt- kärlsjukdomar, diabetes, övervikt och påverkar även vår livslängd.

Det positiva är att det är så enkelt att göra något åt problemet. Sjukgymnasterna Britta Balkfors och Jenny Kroon visar i boken hur du sitter dig stark.

Smygträning för stillasittare innehåller tre kapitel: Smygträning på kontor, konferens och i tv-soffan, smygträning i bil, buss, tåg och smygträning på flyg. I början av varje kapitel berättar författarna varför det är bra att träna på resan och vid långa möten till exempel. Sedan följer övningar som förbättrar cirkulationen och styrkeövningar för ben, sätesmuskler, mage, rygg, axlar, armar och nacke. Sist får du några övningar för stretching. Efter att ha gjort övningarna några gånger räcker det kanske med att titta på bildsammanfattningarna i slutet av boken.

Smygträning för stillasittare är en perfekt bok för chefer att ge anställda i samband med en friskvårdsdag, som uppmuntran till nyår eller en sommarpresent, en present till vänner som man vet har ett stillasittande arbete eller en present till sig själv.

Bilder från boken




erotik giyim